Pátek, 05 Srpen 2016 11:29

ApolloCRM - OfficeDepotDoba, kdy se obchodníci v rozhodování spoléhali jen na svůj úsudek, je dávno pryč. Do popředí se dostávají sofistikované CRM softwary, které monitorují klientskou databázi, shromažďují informace o klientech, a díky tomu umožňují poznat, pochopit a předvídat jejich nákupní zvyklosti a přání. Podporují tedy oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky. To si uvědomovalo i vedení české pobočky společnosti Office Depot, a proto v roce 2014 spustilo startovací verzi projektu „Leadovač".

Software pro projekt Leadovač vyvíjela firma Apollo Multimedia a její řešení se ve společnosti Office Depot rychle ujalo a osvědčilo. „Leadovač byl nástroj na sledování stavu zakázek, příležitostí z oblasti printu, technického servisu, nábytku atd. Tento software se osvědčil a na základě toho se Office Depot rozhodl pro vytvoření komplexního nástroje vycházejícího z Leadovače. Tím je kompletně řízen vztah mezi zákazníkem a obchodníkem," vysvětluje Jan Bouda z obchodního oddělení společnosti Office Depot.

Po úspěchu testovacího projektu se vedení české pobočky Office Depot rozhodlo jít vlastní cestou, přestože mělo ze strany korporace doporučení využívat globální CRM systém Salesforce.com. Důvodem byly především předpokládané náklady na lokalizaci zahraničního systému a řešení specifických požadavků společnosti, které by byly finančně velmi náročné. Proto se český Office Depot dohodl s dodavatelem software testovacího projektu, firmou Apollo Multimedia, na pokračování spolupráce a vytvoření CRM řešení přímo na míru.

Apollo CRM

Nová CRM systém byl spuštěn v září 2015 napříč celým obchodním oddělením společnosti Office Depot v České a Slovenské republice. Jde o cloudové řešení, a proto je možné se do něj připojit z jakéhokoliv chytrého zařízení. Jaké jsou zkušenosti s jeho provozem? Za kalendářní rok v něm vyprodukují obchodníci této společnosti cca 4000 obchodních příležitostí s potenciálem přes 300 miliónů korun. CRM systém vidí nákupní zvyklosti zákazníka tudíž, když přestává objednávat určité zboží, upozorní obchodníka na riziko. Také sleduje, který zákazník je nový, jak se daří jeho implementace atd. Dokáže doslova navést obchodníka k určitému klientu a nabídnout nejvhodnější řešení. Tím jednoznačně přispívá ke zvýšení kvality servisu pro zákazníka a zvýšení jeho spokojenosti.