Podle průzkumu, který si u agentury STEM/MARK nechala zpracovat společnost Mailkit, se Češi nejčastěji odhlásí z rozesílky newsletterů, pokud jim takových e-mailů chodí příliš mnoho. Z hlediska motivace k odhlášení newsletteru záleží především na frekvenci mailů a jejich užitečnosti, mnohem méně na jejich formě a rozsahu.
Z průzkumu vyplynulo, že 31,4 % respondentů se odhlásí z odběru newsletterů, protože od odesílatele dostávají větší množství e-mailů, než je jim příjemné. 25,5 % dotázaných je přestane odebírat, protože daný typ služeb už nevyhledávají. 19,6 % respondentů toto udělá, když pro ně nejsou newslettery užitečné. 19,1 % dotázaných se takto zachová, protože daný typ zboží už nepotřebují. 2,1 % respondentů toto udělá, když jim nevyhovuje forma e-mailu. 1,2 % ukončí jejich odběr, protože jsou podle jejich názoru e-maily příliš obsažné. Stejný počet Čechů toto udělá, protože se jim e-maily správně nezobrazí.
Různé věkové skupiny se liší ve svém vnímání toho, zda je větší množství e-mailů důvodem pro odhlášení z rozesílek newsletterů. Mladší mívají s nadbytečnými e-maily menší trpělivost.
- 18-29 let - 36,7 %
- 30-44 let - 31 %
- 45-59 let - 26,5 %
Opačný je trend u odhlášení z důvodu nepotřebnosti nabízeného zboží:
- 18-29 let - 14,8 %
- 30-44 let - 22,7 %
- 45-59 let - 18,1 %
Nepotřebnost daného zboží vede k ukončení odběrů e-mailingů u:
- 26 % Pražanů
- 19,3 % lidí z Čech
- 15,7 % Moravanů
Výzkum byl realizován na vzorku 1007 respondentů.