Středa, 13 Červenec 2022 13:05

Společnost Microsoft oznámila novou aplikaci Viva Sales, která je prý schopna do jakéhokoliv systému CRM zprostředkovat data o zapojení zákazníků ze služeb Microsoft 365 a Microsoft Teams, a využívá technologie umělé inteligence za účelem poskytování personalizovaných doporučení. Aplikace Viva Sales navazuje na aplikaci Microsoft Viva, která byla uvedena na trh v loňském roce a která poskytuje integrovanou platformu pro zaměstnance.

Cílem Viva Sales je zefektivnit práci prodejců tím, že jim v rámci nástrojů, které prodejci již používají, zobrazuje užitečné informace se správným kontextem a poskytuje ucelenější pohled na zákazníka. Aplikace Viva Sales umožňuje prodejcům získávat poznatky z celé platformy Microsoft 365 a Teams a eliminovat nutnost ručního zadávání dat.

Viva Sales je první aplikací řady Viva založenou na rolích a určená speciálně pro prodejce. Viva Sales jim poskytuje nástroje pro jejich práci a zároveň informace, které potřebuje vedení prodejního týmu. Prodejci mohou při práci označit zákazníky v aplikaci Outlook, Teams nebo v aplikacích Office, jako je Excel, a Viva Sales je automaticky zaznamená jako údaje o zákazníkovi s veškerými relevantními informacemi o něm. Tato data lze snadno sdílet s dalšími členy týmu při spolupráci v aplikacích Office nebo Teams, aniž by je bylo nutné znovu zadávat nebo je vyhledávat v CRM.

„Budoucnost prodeje spočívá v poskytování informací, které prodejci potřebují, v ten správný čas a ve správném kontextu do nástrojů, které znají, takže mohou pracovat efektivněji,“ popisuje filozofii nové aplikace Judson Althoff ze společnosti Microsoft.

„Prodejci spoléhají na digitální nástroje pro spolupráci a produktivitu, aby se spojili se zákazníky a uzavřeli obchody, ale mnoho poznatků, které díky těmto nástrojům zjistí, se do CRM vůbec nedostane,“ popisuje své zkušenosti Paul Greenberg ze The 56 Group a dodává: „Microsoft se této výzvy ujal a nabízí řešení, které je doplňkem CRM. Aplikace Viva Sales automatizuje náročnou práci prodejců a zaznamenává důležité informace o zákazníkovi.“

Navíc Viva Sales využívá data a umělou inteligenci, doporučuje další kroky pro postup zákazníka prodejním trychtýřem, určuje priority práce a další kroky a umožňuje prodejcům přístup k úplné historii a materiálům o interakci se zákazníkem. Poznatky o zákaznících v reálném čase umožňují lépe porozumět tomu, kde se každý zákazník na své nákupní cestě právě nachází a jak jeho vztah ovlivňovat.

Viva Sales přitom využívá systém Context IQ, který byl zveřejněn loni na podzim a který zajišťuje propojení relevantního obsahu v aplikacích a službách společnosti Microsoft – například Dynamics 365 nebo Microsoft 365.


Mohlo by vás zajímat: