V květnu tohoto roku společnost Microsoft vydala novou verzi svého řešení Dynamics CRM Online v rámci inovační vlny tzv. Spring release. Součástí této vlny byly také produkty Social Engagement (dříve Social Listening), Dynamics Marketing a řešení pro zákaznický portál Parature.
Lokalizace
Dynamics CRM Online je od začátku k dispozici v českém jazyce a není nutné čekat na vydání české jazykové verze (viz obr. 1). Lokalizované je nejen uživatelské rozhraní, ale i testovací data. Po úvodním nastavení produktu, tak zákazník může okamžitě začít testovat řešení, které obsahuje základní sadu testovacích dat (viz obr. 2). Pokud uživatel pracuje ve více jazyčném prostředí, pak je možné aktivovat i další jazyky. Dynamics CRM Online podporuje celkově 44 světových jazyků.
Obr. 1
Obr. 2
Další zmíněné produkty Social Engagement a Parature jsou také k dispozici pro českého zákazníka, ale primárním jazykem jejich uživatelského prostředí je angličtina, nebo v případě Social Engagement také francouzština, němčina, portugalština, španělština a italština. Dynamics Marketing zatím v ČR dostupný není.
Nové vlastnosti a funkce
Pojďme se nyní krátce podívat na některé novinky v nové verzi. Mezi ty nejzajímavější určitě patří:
- Rozšířená navigace a možnosti nastavení uživatelského rozhraní - rozšířené možnosti přizpůsobení uživatelské rozhraní a navigace zahrnují nyní možnost nastavení vlastního motivu, barev a loga společnosti (viz obr. 3).
- Sledování e-mailů do CRM - uložením e-mailu do nastavené složky na Exchange serveru dojde k automatické synchronizaci a vytvoření e-mailové aktivity u daného zákazníka evidovaného v CRM.
- Analýza dat v Excel Online - data uložená v CRM lze nyní analyzovat s využitím Excel Online (viz obr. 4).
- Nový Power Query konektor - pro účely analýzy dat a BI scénářů je nyní v rámci Power Query možné připojit se přímo do CRM Online.
- Vytvoření Office 365 skupiny - Pro účely spolupráce členů týmu, kteří nemají přístup do CRM Online, je k dispozici možnost vytvoření Office 365 skupin. Vytvořením skupiny, např. obchodního týmu, umožníme všem přizvaným sdílení dokumentů, emailů, poznámek ve OneNote a další.
- Vytváření OneNote poznámek - CRM Online přináší novou funkci propojení s OneNote sešitem. Díky ní je možné sdílet poznámky, zvukové stopy, náčrty a další informace relevantní k obchodním příležitostem, se svými kolegy z týmu (viz obr. 5).
Obr. 3
Obr. 4a, 4b
Obr. 5a, 5b
Ondřej Hanuš
Autor článku pracuje jako Technology Solutions Professional se specializací na Microsoft Dynamics CRM.