Úterý, 06 Březen 2012 13:53
nViso_IBM_3D_Facial_Imaging_1210Společnost IBM navázala spolupráci s poskytovatelem softwarových řešení pro rozpoznávání emocí nViso. Společně chtějí pomoci institutu Swiss LINK v měření emocionálních reakcí spotřebitelů na internetovou reklamu a média. Nová technologie, jako vůbec první cloudová služba svého druhu, je založena na patentované snímací technologii 3D Facial Imaging. Ta analyzuje mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Prostřednictvím této vědecké analýzy mohou společnosti měřit reakce spotřebitelů na branding a komunikaci.

Napříkald společnost, jež dodává balené spotřební zboží, by za použití softwaru společnosti nViso spolu s řešením IBM SmartCloud mohla lépe určit dopady potenciální reklamní kampaně a předvídat emoce, které by tato kampaň ve vztahu k dané značce vyvolala. V rámci internetového průzkumu společnosti nViso sledují jeho účastníci reklamy před zapnutou webkamerou. Software nViso po vteřinách zaznamenává jejich okamžité reakce. Nasnímané reakce jsou následně anonymně seřazeny a vyhodnoceny ve vztahu k jedné ze sedmi základních emocí. Výsledky analýzy je pak možné porovnat s reakcemi na konkurenční kampaně nebo roztřídit podle demografických ukazatelů jako je věk nebo pohlaví.